Візитка Структура


Організовані та успішно функціонують кафедри гімназії:

  • Кафедра фізико-математичних дисциплін
  • Кафедра хіміко-біологічних дисциплін
  • Кафедра "Словесність"


  • Вишневська М.М., завідувач кафедрою словесників

     

    Педагогічна парадигма, що лежить в основі навчально – виховного процесу гімназії, передбачає створення оптимальних умов для якнайповнішої реалізації учня в процесі та формування самодостатньої творчої особистості, здатної до ефективної діяльності в нових суспільно – економічних умовах. Учень для педагогів – не просто суб’єкт навчання. Насамперед це суб’єкт плекання й розвитку індивідуальних нахилів, обдарувань.

    Над реалізацією методичної проблеми гімназії активно працюють члени кафедри словесників, до якої входять вчителі української мови та літератури, зарубіжної літератури, а в попередні роки російської мови, літератури рідного краю, народознавства й українознавства (15 чоловік.

    Робота кафедри має цілеспрямований та планомірний характер, що ґрунтується на використанні нових педагогічних ідей і технологій в навчально – виховному процесі.

    Саме до такої роботи спонукає вчителів Державна національна програма ”Освіта”(Україна 21-го століття), закон «Про освіту” та основні підходи до питань організації системи науково-методичної роботи.

    Прищеплюючи любов до рідної мови, літератури, інтерес до інших мов та літератур, словесники проводять відповідну методичну та виховну роботу, щоб донести до кожного учня розуміння мови та літератури як поетичних виразників духовності народу. Національну школу вони уявляють перед усім демократичною, в якій діти і дорослі мали б право вибору, могли максимально реалізувати свої потенційні можливості, школою, яка б дихала думкою і любов’ю, де у стосунках між людьми панувала б довіра, щирість, добро(це завжди було в нашій ментальності), біблійне «люби ближнього свого, як самого себе», де любов до матері, вчителя, класу, школи, рідного міста, краю, соборної України були б не стилем, а глибинним сенсом життя.

    Підвищення якості та ефективності уроків словесності здійснюється шляхом гуманізації та гуманітаризації навчально-виховного процесу, удосконалення методики, запровадження передових надбань науки в галузі освіти.

    Забезпеченню поставлених дидактичних завдань сприяє високий фаховий рівень підготовки вчителів. У числі професіоналів 1 заслужений вчитель України, 6 відмінників освіти України. На кафедрі працює 8 учителів – методистів, 2 мають звання ”Старший вчитель”, 9- вищу,2-другу категорію.

    Тож цілком закономірною є висока результативність навчально – виховної роботи. Це засвідчують перемоги гімназистів на олімпіадах різних рівнів, конкурсах, турнірах, результати зовнішнього тестування та вступ до вищих навчальних закладів. Щорічно випускники стають студентами філологічних факультетів провідних вузів.

    У творчий доробок вчителів – словесників увійшла система науково – пошукової роботи, розвиваючого навчання, урочної і позакласної роботи, елементи модульної системи, система проведення уроків розвитку зв’язного мовлення і т.д.

    Ці педагогічні ідеї знайшли своє опредметнене продовження у створених збірниках вправ з розвитку зв’язного мовлення, збірнику вправ для практичних занять, збірнику контрольно – перевірочних завдань, програмах курсів за вибором, методичних посібниках , публікаціях. Видано 15 посібників , 2 поетичні збірки, 3 збірники завдань для конкурсного випробовування вступників.

    Викладацька концепція словесників знайшла відображення й у серії методичних посібників з української мови, літератури, зарубіжної літератури, народознавства.

    Завдяки такій системі роботи кафедри, коли кожний урок, все, з чим вчитель – словесник іде до учня, спрямований на розвиток особистості, здатної глибоко мислити, почувати, безкорисливо віддавати свої сили, розум, інтелект служінню рідному народові, виховання її, формування навичок пізнавальної і пошукової роботи, виробленню міцних знань, сприяє виявленню творчих здібностей, наукових здібностей і навчальних можливостей. Тому поряд із відомим триєдиним завданням навчальної діяльності учнів постійною вимогою роботи в гімназії є дотримання дидактичних принципів доступності, наступності, варіативності та навчання.

    На своїх уроках словесники активно використовують різні форми і методи роботи: елементи лекцій, семінару, дослідження, евристичну бесіду, проблемну подачу матеріалу, навчальне анкетування, індивідуальні та диференційовані завдання, літературно – мистецькі вітальні, подорожі, усні журнали, літературознавчі читання, предметні тижні, вечори, сучасні інноваційні технології, зокрема мультимедійні засоби навчання.

  • Кафедра іноземних мов
  • Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін
  • Кафедра фізкультури й спорту
  • Кафедра естетичних дисциплін
  • Кафедра класних керівників